hur ska jag veta?

Jag har en hel hög med frågor.
Hur ska jag veta vad som är sanning och vad som är lögn? Vad kan man lita på? Vem kan man lita på? Var det bara för att försöka vara snäll mot mig för han kände skuldkänslor eller var det äkta?

Seriöst, jag kan inte få ut honom ur mitt huvud, hur mycket jag än vill. Han finns alltid där, han är en del av mig. Min vän, min kärlek, min älskare, mitt liv. Förlåt för det jag gjorde, hoppas att han vet det. Av tre ord, som man inte ens menade, förstördes allt som man hade. Betygen höjdes asmycket när han kom tillbaka från sina fyra månader i Kina. Mina betyg höjdes från medel till bäst i klassen, jag var så lycklig att han var hemma igen och var min. Men sen... nu, det är påväg ner igen. Jag är deppig på lektionerna, tänker bara på vad han gör, ifall hon är iblandad, jag tänker på om han tänker på mig, eller på henne. Varför kan jag inte släppa?
Jag erkänner, jag gråter fortfarande över honom, det gör jag. Jag har fortfarande sömnproblem, det har jag. Jag älskar honom fortfarande... det vet jag inte. Om vi säger så här, just nu älskar jag honom lika mycket som han älskar mig.
Ska man börja köra hans stil att vara med någon i klassen som man träffar varje dag? Någon som man vet gillar än och har känslor? Ska jag vara iskall, bitter mot honom eller ska jag fjäska satan och böna och be och säga hur mycket jag älskar honom? Och mina vänner... De jag hade, lyssnar inte längre. Eller de låtsats väl lyssna, men skiter i vad som händer omkring..
Fuck this, vad ska jag ta mig till?

Sleep tight
/ E-K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0