jag hatar att jag älskar dig, jag älskar dig så mycket att jag hatar mig.

Halloj!
Hmm, onsdagkväll, trött som stryk.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, var med honom idag. Tittade på Simpsons, började strula, hade sex. Fan detta är jobbigt. Hur vet jag om han älskar mig eller inte? Sen fick man höra "kompissex" och då sket det sig ganska regällt. Men ändå så ångrar jag inte vad som hände. Jag tror jag börjar förstå honom mer och mer, känlsorna som är i berg- och dalbanan, friheten han söker. Men jag är inte säker än, undrar om han är det. Om han är säker på det här.
Hur vet jag om han kommer tala sanning när/om han vill ha mig tillbaka? Jag vet, förlåt mig. Jag vet att det låter sjukt att jag accepterar att han får lägga undan sina känslor nu och ta fram det sen när han har hållt på med fler. Men det är svårt att släppa någon som man har älskat varje dag i 28 månader.. Även fast jag kanske inte har sagt det hela tiden hur mycket han betyder för mig, hur starka mina känslor är, hur mycket jag älskar att vara med honom. Och nu kan jag inte få honom att förstå det... Hur mycket han betyder.

Jag vet heller inte om jag borde ge upp hoppet att få honom tillbaka eftersom han säger "vi får se.." vad ska man tolka det som? Hans vänner säger att han har gått vidare, låtit tåget gå med mig kvar på perrongen, det gör försig mina vänner också.. Men han säger bara "vi får se sen" och mitt hjärta säga "han kommer komma tillbaka igen". Vad ska man egentligen lita på? Vänner, han eller hjärtat?
För tillfället gör hjärtat ont, hjärtat är inne på sjukhuset av för starka slag känns det som. Jag ser det framför mig, hur ett hjärta ligger i en sjukhussäng, med pumpar och massa maskiner bredvid sig och ett bandage. Stackars mitt lilla hjärta, det har väldigt ont nu...

Borde jag sluta helt med honom? Gå vidare och glömma? Så många frågor, men inga svar...


Sleep tight
/ E-K


Kommentarer
Postat av: Malin

Monkan! Fyfan vad allt det här låter kaos och jobbigt! jag vill att du tänker på att OM vi säger bara OM ni skulle bli tillsammans igen hur det skulle bli då? skulle det fortfarande vara lika bra som ni haft det en gång i tiden? efter allt kaos nu, efter alla osäkerheter och massa annat, tror du att ni kan släppa allt och få ett lika bra förhållande? om du tror det så tycker jag du inte ska ge upp honom.. men som jag ser det, vill du fortsätta bli sårad för varje dag som går och vänta tills han inte är osäker längre, eller vill du komma över honom och få ett lättare liv! för nåndag gör du det, det lovar jag dig! Du väljer själv!

2008-05-22 @ 17:51:33
URL: http://mallich.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0